Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'nda 2024-25 Güz Dönemi Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Toplantısı Düzenlendi
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'nda 2024-25 Güz Dönemi Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Toplantısı Düzenlendi
Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2024-2025 Güz Dönemi Öğretmenlik Uygulaması kapsamında düzenlenen değerlendirme toplantısına ev sahipliği yaptı. Prof. Dr. Fuat Sezgin Toplantı Salonu’nda 8 Ocak 2025 tarihinde saat 15.15’te başlayan toplantıya Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri, uygulama öğretmenleri ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erman Yükseltürk katıldı.
Açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. Yükseltürk, bu tür toplantıların öğretmenlik uygulamalarının niteliğini artırmadaki rolüne değindi. Üniversite ile uygulama okulları arasındaki iş birliğinin önemine vurgu yapan Yükseltürk, "Öğretmenlerimizi fakültemizde ağırlamaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Bu tür karşılıklı etkileşimlerin daha sık yapılmasını arzu ediyoruz," dedi.
Toplantının bir diğer önemli kısmı ise Öğretmenlik Uygulaması Koordinatörü Prof. Dr. Metin Elkatmış’ın sunumuydu. Elkatmış, önce genel sürecin değerlendirmesini yaparak, öğrencilerden alınan geri bildirimleri paylaştı. Ardından, öğretmenlere söz vererek uygulama sürecine ilişkin görüşlerini dinledi.
Önemli tespitler arasında öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerine yönelik yetersiz yaklaşımları ve ölçme-değerlendirme konusundaki eksiklikleri öne çıktı. Toplantının bir başka gündem maddesi ise ikinci dönem düzenlenecek eğitim seminerleri oldu. Önceki yıl psikoloji üst başlığıyla düzenlenen seminerlerin ardından bu yılın gündemini de öğrenme güçlüğü olarak belirlediklerini ve ilk toplantının da “okuma güçlüğü” konusunda gerçekleştirildiğini hatırlan Elkatmış ikinci dönem için öğretmenlerden görüş aldı. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, kaynaştırma öğrencilerine yönelik bir seminerin yararlı olacağını belirtti.
Toplantıda öne çıkan önemli tespitler arasında, öğretmen adaylarının kaynaştırma öğrencilerine yönelik pedagojik yaklaşımlarında yetersizlikleri ile ölçme-değerlendirme süreçlerinde ki eksiklikler dikkat çekti. Toplantının bir diğer gündem maddesi ise, ikinci dönemde düzenlenmesi planlanan eğitim seminerlerinin içeriği üzerine fikir alışverişi oldu. Dr. Elkatmış, geçen yıl “Psikoloji” üst başlığıyla gerçekleştirilen ve birbirini tamamlayan iki farklı seminerden sonra, bu yılın ana temasını “Öğrenme Güçlüğü” olarak belirlediklerini ifade etti. İlk dönemde ana temaya uygun olarak “Okuma Güçlüğü” konusunu ele alan bir seminer düzenlendiğini hatırlatan Elkatmış, ikinci dönem seminerleri için öğretmenlerin önerilerini dinledi. Katılımcı öğretmenlerin büyük çoğunluğu, kaynaştırma öğrencilerine yönelik etkili eğitim stratejilerini ele alan bir seminerin düzenlenmesinin faydalı olacağı görüşünde birleşti.
Toplantının bir diğer dikkat çekici bölümü, öğretmenlik uygulaması sürecini özetleyen kısa bir video gösterimi oldu. Uygulamanın gerçekleştirildiği okul, öğretmenler, öğretmen adayları ve öğretim üyelerinin görüntülerinden oluşan video, dönemin genel atmosferini ve yaşanan özel anları gözler önüne serdi. Katılımcılar, videoyu izlerken yüzlerinde oluşan sıcak tebessümle sürece dair anılarını tazelediler.
Son olarak, öğretim üyeleri de uygulama sürecine dair görüşlerini paylaştı. Karşılıklı fikir alışverişinin ardından toplantı, öğretmenlere teşekkür belgelerinin takdimiyle sona erdi. Katılımcılar, bu tür yüz yüze toplantıların daha sık düzenlenmesi gerektiğini vurgulayarak, üniversite de öğretim üyelerinin derslerine misafir olarak katılma taleplerini ilettiler.