Kırıkkale Üniversitesi'nden Öğretmen Adaylarına Yönelik Eğitimler: Yapay Zeka Destekli Yazma ve Okuma Kültürü Farkındalık Projeleri

Kırıkkale Üniversitesi'nden Öğretmen Adaylarına Yönelik Eğitimler: Yapay Zeka Destekli Yazma ve Okuma Kültürü Farkındalık Projeleri

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, öğretmen adaylarına yönelik iki önemli projeyi aynı dönemde hayata geçirdi. Hem yazma eğitimi hem de okuma kültürü farkındalığına odaklanan bu projeler, TÜBİTAK destekli programlar kapsamında gerçekleştirildi. Yapay zeka destekli yazma eğitimi, çevrimiçi başlayıp yüz yüze atölyelerle devam ederken, okuma kültürü üzerine düzenlenen farkındalık eğitimi Kırıkkale’de yüz yüze gerçekleştirildi. Bu projeler, eğitim fakültesindeki akademisyenlerin liderliğinde öğretmen adaylarının yazma ve okuma becerilerini geliştirmeyi hedefliyor.

Yapay Zeka Destekli Yazma Eğitimi

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Başkanı Doç. Dr. Metin Elkatmış’ın yürütücülüğünü yaptığı, TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilen "Öğretmen Adayları İçin Yapay Zeka Araçları ile Etkili Yazma Eğitimi" projesi, 28 Ağustos 2024 tarihinde çevrimiçi olarak başladı. Projenin açılışına, Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Melike Tural Sönmez ve Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Küçükçene'nin yanı sıra çok sayıda öğretim üyesi de katıldı.

Açılışta konuşan Doç. Dr. Melike Tural Sönmez, teknolojinin eğitimdeki yeri ve önemine dikkat çekerek, öğretmen adaylarının bu projeyle kazandıkları becerilerin gelecekteki meslek yaşamlarına büyük katkı sağlayacağını vurguladı. Sönmez, teknolojinin doğru ve etkili kullanımının, eğitim süreçlerinde nasıl fark yaratabileceğini bu projeyle deneyimleyeceklerini belirtti.

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Küçükçene ise projenin yenilikçi bir yaklaşım sergilediğini ifade ederek, katılımcı öğrencilerin projeye gösterdikleri ilgiden dolayı memnuniyetini dile getirdi. Küçükçene, "Bu tür projeler, geleceğin eğitimcilerini yetiştirmede kritik bir rol oynuyor. Öğrencilerimizin de heyecan ve istekle katılmaları bizleri çok mutlu ediyor," dedi. Ayrıca, projenin yüz yüze gerçekleştirilecek kısmında Kırıkkale'de tüm katılımcıları ağırlamaktan büyük memnuniyet duyacaklarını belirterek, projenin başarılı geçmesi dileğinde bulundu.

Proje, Anadolu, Uludağ, Boğaziçi, Gazi, Hacettepe, Kırıkkale, Trakya, Uşak ve Ufuk Üniversiteleri'nden yirmi öğrenci ve sekiz akademisyeni bir araya getirdi. Hibrit modelle gerçekleştirilen programın çevrimiçi aşamasında, katılımcılara yapay zekanın teknik ve teorik yönleri interaktif bir şekilde sunuldu. İki gün süren yoğun eğitim maratonunun ardından, katılımcılar yapay zeka teknolojilerini daha iyi anlama ve uygulama konusunda önemli bir deneyim kazandılar. Eğitim programının ikinci aşaması ise Kırıkkale ili Öğretmenevinde yüz yüze devam etti. Proje, 04 Eylül 2024 tarihinde tamamlanmış olup ve katılımcılar, kazandıkları bilgi ve becerilerle öğretmenlik mesleğinde bir adım önde başlayacaklardır.

Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mehmet Katrancı ve Doç. Dr. Yasemin Kuşdemir tarafından TÜBİTAK-BİDEB 2237 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında “Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi” düzenlendi. Türkiye’deki farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin eğitim verdiği etkinliğe 20 sınıf öğretmeni adayı katılım sağladı. Farklı şehirlerden Kırıkkale’ye ilk defa gelen sınıf öğretmeni adayları Kırıkkale Öğretmenevinde konakladı. 

9-12 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılan eğitimlerde Gazi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa YILDIZ ve Doç. Dr. Pınar BULUT; Ordu Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Süleyman Erkam SULAK; Muş Alparslan Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Sümeyra CEYHAN; Düzce Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şükran CALP tarafından kitap okuma, anlama, düşünme ve öğrenme becerilerinin gelişimi üzerine Kırıkkale Öğretmenevi Mavi Salonda atölye çalışmaları gerçekleştirildi.

Katılımcılar, projenin web sayfası üzerinden etkinliğe katılmak üzere başvuran, lisans eğitimine devam eden, Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda ikinci ve üçüncü sınıf düzeyinde öğrenim gören öğretmen adayları arasından belirlenmiştir.

“Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi” projesi, sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürünü ele almaktadır. Projede dört günlük yüz yüze eğitim modeliyle okuma kültürü ve okuma becerisinin gelişiminde farkındalık oluşturmaya yönelik etkinlik ve atölye çalışmaları yapılmıştır.  Etkinlikler tamamlandıktan sonra her öğretmen adayına katılım belgesi takdim edilmiştir.

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi olarak, geleceğin öğretmenlerine çağdaş ve etkili eğitim yöntemlerini sunma misyonumuzu sürdürüyoruz. Bu tür projelerle öğrencilerimize hem akademik hem de mesleki anlamda güçlü bir temel kazandırmayı hedefliyoruz.