30 Eylül 2023

TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Sonuçları

TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023 yılı 1. dönem çağrısı sonuçları açıklandı!

Fakültemizden 29 proje TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı. Bu projelerin danışman hocaları ve öğrencileri listesini aşağıda bulabilirsiniz. Bu başarıdan dolayı tüm hocalarımızı ve öğrencilerimizi gönülden kutluyoruz.

Fakültemiz, Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri arasında en çok proje desteği alan ilk 4 üniversite arasına girmeyi başardı. 

No

Danışman Adı/Soyadı

Yürütücü Anabilim Dalı

Yürütücü Adı/Soyadı

Proje Başlığı

1

Prof. Dr. Erman YÜKSELTÜRK

Okul Öncesi Öğretmenliği

Melek ŞİMŞEK

3 Boyutlu Yazıcı İle Akıl ve Zekâ Oyunumu Tasarlıyorum

2

Prof. Dr. Hakan DÜNDAR

Sınıf Öğretmenliği

Gizem AYDINLI

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Göçmen Öğrencilere Yönelik Farkındalıklarının Geliştirilmesi

3

Doç. Dr. Metin ELKATMIŞ

Sınıf Öğretmenliği

Zeynep YEDEKÇİ

İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ile Sanal Zorbalığa Uğrama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

4

Doç. Dr. Harun ÇELİK

Fen Bilgisi Eğitimi

Çağla COŞAR

Web 2.0 Destekli Dijital Öyküleme Tekniği ile Bütünleşik Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen okuryazarlıkları Üzerine Etkisi

5

Doç. Dr. Harun ÇELİK

Fen Bilgisi Eğitimi

Selcan BALCI

Dijital İçerikli Deneysel Etkinlikler ve Öğrenci Etkileşimi: Fen “DeNEY” miş.

6

Doç. Dr. Kürşat ÖĞÜLMÜŞ

Zihin Engelliler Eğitimi

Sait Umut AYKUL

Siyasi Parti Programlarının Özel Eğitim Politikaları Açısından İncelenmesi

7

Doç. Dr. Nilüfer KÖŞKER

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Beyza Nur DEMİR

Herkese Öğretmek: Öğretmen Adaylarının Kapsayıcı Eğitim Hakkındaki Algı ve Görüşleri

8

Doç. Dr. Safiye BİLİCAN DEMİR

Okul Öncesi Öğretmenliği

Reyhan Gökçe KAYAER

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müze Temelli Ders Tasarımı Becerilerinin Geliştirilmesi

9

Doç. Dr. Safiye BİLİCAN DEMİR

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Fatma Nur YILMAZ

Sınıf İçi Dijital Araçların Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Padlet Örneği

10

Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ŞEN

Fen Bilgisi Eğitimi

Gizem Sarıkaya

Plicker Uygulaması Destekli Kavram Karikatürü Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi

11

Dr. Öğr. Üyesi Melike TURAL SÖNMEZ

Matematik Eğitimi

Merve ŞAHİN, Ebrar GÜRCÜ

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kapsamında SED Çalışmalarının Desteklenmesi: Dezavantajlı Çocukların Eğitime Entegrasyonu

12

Ar. Gör. Murat Hikmet AÇIKGÖZ

Zihin Engelliler Eğitimi

Abdullah Bilal ARPA

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Okuma Becerileri İle Okuma Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

13

Arş. Gör. Ayşenur TEMEL

Sınıf Öğretmenliği

Beyza İKBAL, İper KARABAĞIR

Geleceğin Öğretmenlerinde Afet Risk Algısı ve Afet Bilincinin Geliştirilmesi: Eğitim Fakültesi Perspektifi

14

Arş. Gör. Ayşenur TEMEL

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Tuğçe DEMİRBAŞ

Toplumun İnşasında Etkin Vatandaşlık: Sosyal Bilgiler Dersinde Anlatı Araştırması Yöntemiyle Yürütülen Yaratıcı Bir Bakış

15

Arş. Gör. Büket ŞEREFLİ GÜNEY

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Cemalettin Rahmani OKATAN

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ve Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki

16

Arş. Gör. Dr. Mustafa ŞAT

Sınıf Öğretmenliği

Fatma Nur TAŞDEMİR

Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi İle Tasarım Odaklı Düşünme Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

17

Arş. Gör. Erdem KARATAŞ

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Şevval YAHŞİ, Beyza OMURCA

Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kimliği ile Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

18

Arş. Gör. Fatih ARSLAN

Türkçe Eğitimi

Fatmanur Karakaya, Gizem GÜNEŞ

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesi

19

Arş. Gör. Fatih ARSLAN

Türkçe Eğitimi

Goncagül KÖKTAŞ, Berivan KARTAL

Türkiye'de Lisans ve Lisansüstü Eğitim Gören Yabancıların TÖMER'den Sonra Karşılaştıkları Dil Problemleri ve Bunların Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi

20

Arş. Gör. Fatih İLHAN

Fen Bilgisi Eğitimi

İbrahim Avcı

Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi

21

Arş. Gör. Hüseyin Miraç PEKTAŞ

Fen Bilgisi Eğitimi

Nihal KURT

Öğrencilerin bireysel özelliklerinin bulanık mantık ile belirlenmesi

22

Arş. Gör. Hüseyin Miraç PEKTAŞ

Fen Bilgisi Eğitimi

Seher Elif AFACAN

Yapay zeka ile kimyada kavram yanılgılarının tespiti için bir model geliştirme

23

Arş. Gör. Mehmet KÜÇÜKÇENE

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Esma Nur SOLMAZ

Sosyal görünüş kaygısı ve beden algısının öz şefkat üzerindeki etkisinin incelenmesi

24

Arş. Gör. Mehmet KÜÇÜKÇENE

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Sinem ERDEM

Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları: Bir karma yöntem araştırması

25

Arş. Gör. Sena ÖZCAN

Matematik Eğitimi

Rümeysa AKBAŞ

Tam Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemleri Öğretimi için Pedagojik Yaklaşımların Değerlendirilmesi: Matematik Öğretmen Adaylarının Perspektifi

26

Arş. Gör. Yunus HAYRAN

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Bengisu İNCE

Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Okuryazarlık Düzeyleri ile Büyüme Korkusu Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

27

Arş. Gör. Zahide TONGA

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

İrem ÖZDEMİR, Dilan YİLMAZ

Üniversite Öğrencilerinde Sosyal İşlevsellik ile Özsaygı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

28

Arş. Gör. Zahide TONGA

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Şevval KAHVECİ

Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Dayanıklılık ile Belirsizliğe Tahammülsüzlük Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

29

Arş. Gör. Zeynep ÖZEL

Matematik Eğitimi

Sevde Nur EVRAN

Öğretim Üyelerinin Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan Analiz Programlarını ve Referans Yönetim Araçlarını Kullanımlarına Yönelik Bilgi ve Tecrübelerinin İncelenmesi