TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023 yılı 1. dönem çağrısı sonuçları açıklandı!
Fakültemizden 29 proje TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı. Bu projelerin danışman hocaları ve öğrencileri listesini aşağıda bulabilirsiniz. Bu başarıdan dolayı tüm hocalarımızı ve öğrencilerimizi gönülden kutluyoruz.
Fakültemiz, Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri arasında en çok proje desteği alan ilk 4 üniversite arasına girmeyi başardı.
No |
Danışman Adı/Soyadı |
Yürütücü Anabilim Dalı |
Yürütücü Adı/Soyadı |
Proje Başlığı |
1 |
Prof. Dr. Erman YÜKSELTÜRK |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Melek ŞİMŞEK |
3 Boyutlu Yazıcı İle Akıl ve Zekâ Oyunumu Tasarlıyorum |
2 |
Prof. Dr. Hakan DÜNDAR |
Sınıf Öğretmenliği |
Gizem AYDINLI |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Göçmen Öğrencilere Yönelik
Farkındalıklarının Geliştirilmesi |
3 |
Doç. Dr. Metin ELKATMIŞ |
Sınıf Öğretmenliği |
Zeynep YEDEKÇİ |
İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ile
Sanal Zorbalığa Uğrama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
4 |
Doç. Dr. Harun ÇELİK |
Fen Bilgisi Eğitimi |
Çağla COŞAR |
Web 2.0 Destekli Dijital Öyküleme Tekniği ile
Bütünleşik Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen okuryazarlıkları Üzerine
Etkisi |
5 |
Doç. Dr. Harun ÇELİK |
Fen Bilgisi Eğitimi |
Selcan BALCI |
Dijital İçerikli Deneysel Etkinlikler ve Öğrenci
Etkileşimi: Fen “DeNEY” miş. |
6 |
Doç. Dr. Kürşat ÖĞÜLMÜŞ |
Zihin Engelliler Eğitimi |
Sait Umut AYKUL |
Siyasi Parti Programlarının Özel Eğitim Politikaları
Açısından İncelenmesi |
7 |
Doç. Dr. Nilüfer KÖŞKER |
Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Beyza Nur DEMİR |
Herkese Öğretmek: Öğretmen Adaylarının Kapsayıcı Eğitim
Hakkındaki Algı ve Görüşleri |
8 |
Doç. Dr. Safiye BİLİCAN DEMİR |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Reyhan Gökçe KAYAER |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müze Temelli Ders
Tasarımı Becerilerinin Geliştirilmesi |
9 |
Doç. Dr. Safiye BİLİCAN DEMİR |
Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Fatma Nur YILMAZ |
Sınıf İçi Dijital Araçların Kullanımına İlişkin
Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Padlet Örneği |
10 |
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ŞEN |
Fen Bilgisi Eğitimi |
Gizem Sarıkaya |
Plicker Uygulaması Destekli Kavram Karikatürü
Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi |
11 |
Dr. Öğr. Üyesi Melike TURAL SÖNMEZ |
Matematik Eğitimi |
Merve ŞAHİN, Ebrar GÜRCÜ |
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kapsamında SED Çalışmalarının
Desteklenmesi: Dezavantajlı Çocukların Eğitime Entegrasyonu |
12 |
Ar. Gör. Murat Hikmet AÇIKGÖZ |
Zihin Engelliler Eğitimi |
Abdullah Bilal ARPA |
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Okuma Becerileri
İle Okuma Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
13 |
Arş. Gör. Ayşenur TEMEL |
Sınıf Öğretmenliği |
Beyza İKBAL, İper KARABAĞIR |
Geleceğin Öğretmenlerinde Afet Risk Algısı ve Afet
Bilincinin Geliştirilmesi: Eğitim Fakültesi Perspektifi |
14 |
Arş. Gör. Ayşenur TEMEL |
Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Tuğçe DEMİRBAŞ |
Toplumun İnşasında Etkin Vatandaşlık: Sosyal Bilgiler
Dersinde Anlatı Araştırması Yöntemiyle Yürütülen Yaratıcı Bir Bakış |
15 |
Arş. Gör. Büket ŞEREFLİ GÜNEY |
Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Cemalettin Rahmani OKATAN |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme
Eğilimi Ve Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki |
16 |
Arş. Gör. Dr. Mustafa ŞAT |
Sınıf Öğretmenliği |
Fatma Nur TAŞDEMİR |
Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Teknolojik
Pedagojik Alan Bilgisi İle Tasarım Odaklı Düşünme Özellikleri Arasındaki
İlişkinin İncelenmesi |
17 |
Arş. Gör. Erdem KARATAŞ |
Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Şevval YAHŞİ, Beyza OMURCA |
Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kimliği ile Öğretmenlik
Mesleğine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
18 |
Arş. Gör. Fatih ARSLAN |
Türkçe Eğitimi |
Fatmanur Karakaya, Gizem GÜNEŞ |
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kapsayıcı Eğitime Yönelik
Farkındalıklarının Belirlenmesi |
19 |
Arş. Gör. Fatih ARSLAN |
Türkçe Eğitimi |
Goncagül KÖKTAŞ, Berivan KARTAL |
Türkiye'de Lisans ve Lisansüstü Eğitim Gören
Yabancıların TÖMER'den Sonra Karşılaştıkları Dil Problemleri ve Bunların
Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi |
20 |
Arş. Gör. Fatih İLHAN |
Fen Bilgisi Eğitimi |
İbrahim Avcı |
Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Farkındalık
Düzeylerinin Belirlenmesi |
21 |
Arş. Gör. Hüseyin Miraç PEKTAŞ |
Fen Bilgisi Eğitimi |
Nihal KURT |
Öğrencilerin bireysel özelliklerinin bulanık mantık ile
belirlenmesi |
22 |
Arş. Gör. Hüseyin Miraç PEKTAŞ |
Fen Bilgisi Eğitimi |
Seher Elif AFACAN |
Yapay zeka ile kimyada kavram yanılgılarının tespiti
için bir model geliştirme |
23 |
Arş. Gör. Mehmet KÜÇÜKÇENE |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Esma Nur SOLMAZ |
Sosyal görünüş kaygısı ve beden algısının öz şefkat
üzerindeki etkisinin incelenmesi |
24 |
Arş. Gör. Mehmet KÜÇÜKÇENE |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Sinem ERDEM |
Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları: Bir karma
yöntem araştırması |
25 |
Arş. Gör. Sena ÖZCAN |
Matematik Eğitimi |
Rümeysa AKBAŞ |
Tam Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemleri Öğretimi için
Pedagojik Yaklaşımların Değerlendirilmesi: Matematik Öğretmen Adaylarının
Perspektifi |
26 |
Arş. Gör. Yunus HAYRAN |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Bengisu İNCE |
Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Okuryazarlık Düzeyleri
ile Büyüme Korkusu Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
27 |
Arş. Gör. Zahide TONGA |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
İrem ÖZDEMİR, Dilan YİLMAZ |
Üniversite Öğrencilerinde Sosyal İşlevsellik ile
Özsaygı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi |
28 |
Arş. Gör. Zahide TONGA |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Şevval KAHVECİ |
Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Dayanıklılık ile
Belirsizliğe Tahammülsüzlük Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi |
29 |
Arş. Gör. Zeynep ÖZEL |
Matematik Eğitimi |
Sevde Nur EVRAN |
Öğretim Üyelerinin Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan
Analiz Programlarını ve Referans Yönetim Araçlarını Kullanımlarına Yönelik
Bilgi ve Tecrübelerinin İncelenmesi |