Eğitim Fakültemizde "Özel Eğitimde Rehber Öğretmenin Rolü" Konulu Konferans Düzenlendi

Üniversitemiz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Topluluğu tarafından Nurettin Topçu Konferans Salonu'nda "Özel Eğitimde Rehber Öğretmenin Rolü" konulu konferans düzenlendi.

  Adnan Şener Özel Eğitim Uygulama Okulu Rehber Öğretmeni Tuğba Çoban’ın bilgi ve tecrübelerini paylaştığı konferansa Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erman Yükseltürk, Dekan Yardımcısı ve Özel Eğitim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Kürşat Öğülmüş, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevda Aslan Mucur, Öğretim Görevlisi Hasan Hüseyin Atasayar, öğretim üyeleri ve öğrencilerimiz katıldı.

   Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan konferans, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevda Aslan Mucur'un açılış konuşması ile devam etti. Prof. Dr. Sevda Aslan Mucur, “Sevgili öğrencilerimiz ve hocalarımız hoş geldiniz. Özel eğitimin okullarda çalışırken içinde olduğumuz ama uygulama açısından eksik olduğumuz bir alan olduğunu düşünüyorum. Bugün Tuğba Hocamın paylaşacağı bilgilerin özel gereksinimli öğrenciler ve özel eğitim kurumlarıyla ilgili sizler adına faydalı olmasını umarım. Emeği geçenlere teşekkür ederim.” dedi.

  Konferans öncesinde konuşma yapan Dekan Yardımcısı ve Özel Eğitim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Kürşat Öğülmüş, "Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğrencilerinin sahada neler yaşandığı hakkında bilgi sahibi olacağı önemli bir etkinlikteyiz. Teori ile uygulama arasında ciddi farklar vardır. Uygulama sürecinde de öğrenme devam ediyor. Mesleğe başlayınca bunu göreceksiniz. Ne kadar çok olay görürseniz o derecede bilgi ve tecrübeniz artar. Bu açıdan Tuğba Hocamın anlatacakları çok değerlidir. Etkinliğin hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür ederim ve faydalı bir etkinlik olmasını dilerim.” şeklinde konuştu.

  Üniversitemizin farklı birimleriyle çok sayıda etkinlik yaptıklarını belirten Adnan Şener Özel Eğitim Uygulama Okulu Rehber Öğretmeni Tuğba Çoban, “Bugün Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bölümü ile bir araya geldiğimiz bu etkinliği değerli buluyorum. Buna vesile olanlara teşekkür ederim. Çünkü Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bölümü öğrencilerinin özel eğitim kurumlarını ve özel gereksinimli öğrencileri iyi tanıması gerekiyor. Bir özel eğitim kurumuna ya da başka hangi okula atanırsanız atanın mutlaka özel gereksinimli bir öğrenciniz olacaktır. Özel eğitime ne kadar hakim olursanız bu size alanda o kadar katkı sağlayacaktır. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından yaşıtlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren öğrencidir. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenci, eğitsel değerlendirme ve tanılama süreci ile belirlenir. Bu süreç şu şekilde işler: öğrencinin sınıf öğretmeni tarafından fark edilmesi ve gözlemlerini aile ile paylaşması, öğrencinin sağlık problemi olup olmadığının belirlenmesi için aileyi sağlık kurumlarına yönlendirilmesi, öğrencinin güçlük çektiği alanları azaltmak ve sınıf içi etkinliklere uyumunu sağlamak için bilgi toplanması ve tedbirler alınması, okulun rehberlik ve psikolojik danışma servisinin konu ile ilgili bilgilendirilerek önerilerine başvurulması, alınan tedbirlere rağmen öğrenci eğitim hizmetlerinden yararlanamadığı takdirde Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu'nun doldurularak okul idaresine teslim edilmesi, okul idaresinin bu formu Rehberlik Araştırma Merkezi'ne (RAM) göndermesi, RAM bünyesinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu'nun öğrenciyi tıbbi psikososyal ve eğitim alanlarında değerlendirmesi, özel eğitime ihtiyacı olduğu belirlenen öğrenciler için Özel Eğitim Değerlendirme Kurul Raporu hazırlanması şeklindedir." dedi.

  Aile ile öğretmen iletişiminin çocuğun yeni beceriler kazanmasında önemli olduğunu ifade eden Tuğba Çoban, kabullenerek ve koşulsuz sevgi ile öğrencilere yaklaşılması gerektiğini belirtti.

  Tuğba Çoban konuşmasının devamında rehber öğretmenin özel eğitim kurumlarında görevleri ve diğer branş öğretmenleri ile iş birliği, özel eğitime ne zaman başlanması gerektiği, özel eğitimde öğrencilerin genel özellikleri, Otizmli ve Down sendromlu çocuklarda görülen davranışlar, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı, özel çocuklara yönelik davranışlar ve eğitim metodu ve özel öğrenci ile bireysel görüşmenin nasıl yapılacağı konularında bilgi verdi.

  Konferans sonrasında Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erman Yükseltürk ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevda Aslan Mucur, Tuğba Çoban’a teşekkür ederek çiçek ve teşekkür belgesi verdi.

  Etkinlik, günün anısına fotoğraf çektirilmesi ile sona erdi.